Közösségi média
A közösségi média térnyerése társadalmi és a gazdasági színtéren egyaránt a 21. század egyik legjelentősebb újdonsága. A közösségi média alkalmazások nem csak az egyéni kapcsolattartás új formáját jelentik, hanem megváltoztatják a termékek és szolgáltatások marketingjét. Az új megoldásokban lehetőség rejlik a fogyasztók, szállítók, munkavállalók és befektetők közötti szorosabb kapcsolatok kiépítésére. Párhuzamosan a közösségi média kihívás is a 21. század vállalatai számára, amire megfelelőképpen reagálni kell. A közösségi interakció szünet nélkül, mindig és mindenhol zajlik.
A Netpositive ezekből a folyamatokból három területen kívánja kivenni a részét:
Vállalatok közösségi jelenétének támogatása
A vállalatok számára a közösségi részvétel ma már nem versenyelőny, hanem elvárás. Megfelelő célokat kell kitűzni, ami következetes kommunikációt és aktív részvételt kíván. A közösségi jelenlét gyümölcse egyrészt a fogyasztói oldalon elérhető magasabb ismertség, elkötelezettség és ügyfélelégedettség, másrészt az így nyerhető információk által a piac jobb megismerésére, hatékonyabb döntések meghozatalának lehetősége.
Segítünk meghatározni a közösségi médiában való jelenlét céljait, és szolgáltatásainkkal támogatjuk ezeknek az elérését.
Közösségi média alkalmazások fejlesztése
A Netpositive fejleszti a Sulivilág közoktatási közösségi platformot, és az Index.hu számára az Indafotó képmegosztó szolgáltatás. A közelmúltban tapasztalatot szereztünk az Open Social szabvány szerinti alkalmazás-integrációval, mash-up szolgáltatás-integrációval, más rendszerekbe illeszthető kisalkalmazások fejlesztésével.
Közösségi média analitika
Vállalkozásunk aktív kutatási tevékenységet végez a közösségi médiára alapozott analitikai szolgáltatások területén. Olyan üzleti intelligencia szolgáltatásokra alapozott modern informatikai alkalmazások fejlesztésén dolgozunk, ami lehetővé teszi a köszösségi médiatér monitorozását, megfelelő értesítési rendszerét, az események elemzését, és ezáltal tudatos és hatékony beavatkozási lehetőségeket nyújt a vállalatoknak számára.
A nemzetközi szintéren számos versenyző megoldás létezik a problémára, de Magyarországon egyelőre nincsenek közösségi analitikai megoldások. Ennek oka az, hogy a nemzetközi megoldásokat nem lehet egyszerűen átültetni egy lokalizált platformra, hiszen a magyar tartalmak nyelvi-szemantikai specialitása és a hazai közösségi média felületek ismerete speciális szakértelmet igényel. Terveink szerint hamarosan egyedüláló szolgáltatásokkal jelentkezünk ezen a területen.