CIG Pannónia Életbiztosító ügyfélportál
A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. ügyfélportálja 2010 szeptembere óta áll az életbiztosítónál szerződéssel rendelkező magyar, szlovák és román ügyfelek rendelkezésére. A portál legfőbb feladata biztosítási és befektetési információk vizuálisan kiemelt kezelése és az ügyfelek által kezdeményezett tranzakciók támogatása.
Az ügyfelek és a biztosító folyamatosan változó igényeiből eredőn az alkalmazás az elmúlt két évben számos új modullal és kiegészítő szolgáltatással bővült. Bevezetésre került a biztosítási termékekhez köthető egyedi közlemények publikálási rendszere, melynek révén minden ügyfél a saját szerződésének megfelelő információkat, híreket láthatja az ügyfélportál bejelentkezett felületén. Új termékek bevezetésekor rendszerint igényként jelentkezik, hogy az adott termékkel rendelkező ügyfelek számára a többitől eltérő adattartalmat tegyen a portál elérhetővé például a portfólió, az eszközalap felosztási vagy éppen a bónuszmegjelenítési oldalakon. Ezek kezelése szintén a rendszer sajátosságai közé tartozik, ahogy a 2012 nyarán bevezetett tranzakciós modulok is, melyek jelentős szolgáltatásbővülést eredményeztek, lévén így az ügyfelek immáron a portálon kezdeményezhetnek bizonyos tranzakciókat, eszközalap váltásokat, szolgáltatás megrendeléseket. Ezen tranzakciók kiemelt biztonsági megoldások bevezetését tették szükségessé, többek között automatikus, időlimites kód generálását és annak SMS-ben történő kiküldését az ügyfél részére.
A rendszer érintettjei
- Szerződéses ügyfelek
- Adminisztrátorok
- Ügyfélszolgálati munkatársak
A funkcionalitás főbb jellemzői
- Eszközalapok és árfolyamadatok kezelése
- Tranzakciók (eszközalapváltás, szolgáltatások ki-/bekapcsolása) SMS kódos azonosítással
- Árfolyam- és hozamszámoló (grafikonok, kimutatások)
- Szerződéshez kapcsolódó adatok teljeskörű megjelenítése ügyfelek részére
- Fizetési emlékeztetők
- Mesterjelszós adminisztrátori belépés az ügyfelek nevében (ügyfélszolgálati munka támogatására)
- Hierarchia pontok, tájékoztató szövegek nyelvi változatainak kezelése
- Hirdetési felületek kezelése
- Letölthető dokumentumok kezelése termékekhez és eszközalapokhoz kötötten
- Országspecifikus termékkezelés
- Közlemények termékekhez kötött kezelése
Technológia
Az ügyfélportál Symfony 1.4 keretrendszerben került kifejlesztésre. Az alkalmazás webservice-eken keresztül közvetlenül a biztosító szerződés- és ügyfélmenedzsment rendszerével kommunikál a szolgáltatás-orientált architektúra (SOA) alapelveinek megfelelően.