A Netpositive megoldásának köszönhetően már két hazai sípályán is elindulhatott az online jegyvásárlás
2021. február 19.
Végre itthon sem kell már sorban állni, hogy megváltsuk jegyünket az aktuális síelésünkhöz. A Netpositive megoldásának köszönhetően immár az eplényi Síarénában és a mátraszentistváni Síparkban is élhetünk az online jegyvásárlás adta lehetőséggel.
Az már tisztán látszik, hogy a nemzetközi vírushelyzetnek kevés pozitív hozadéka lesz, a hazai sípályák viszont biztosan győztesen jönnek majd ki ebből az időszakból. Azok, akik számára korábban Ausztria, Olaszország vagy Szlovákia volt a célpont, ma már Eplény vagy Mátraszentistván felé veszik az irányt. A növekvő látogatószámra a pályaüzemeltetők is készültek, az online jegyvásárlás lehetőségének megteremtése az egyik legfontosabb fejlesztés az idei szezon tekintetében.

Egy ilyen technikai megoldás rendkívül összetett háttérrendszert igényel, hiszen nem egy egységes jegy online értékesítésének a lehetőségét kell kiépíteni. A sípályák kapcsán az egyik legnagyobb kihívás, hogy a rendszernek sokféle típusú jegyet és bérletet kell tudnia egyszerre kezelni. Ehhez jön még hozzá a vírushelyzet generálta létszámstop, hiszen az adott pályákon egyszerre csak meghatározott számú látogató lehet jelen, és a rendszernek együttesen kell tudnia kezelni a helyszínen és az online vásárolt jegyek és ténylegesen belépő látogatók számának alakulását. A látogatók az interneten vásárolt jegyüket mobiltelefonon, QR kódos azonosítással, akár mobiltelefonos tárca alkalmazásból bemutatott e-jeggyel is becserélhetik liftkártyára, mindezt sokkal gyorsabban és kényelmesebben, mintha a helyszínen vásárolnának. Ezen folyamatok egységes, gyors és üzembiztos kezelése rendkívül összetett megoldást igényel.
„Amiért számunkra igazán különleges feladat a sípályák elővételes jegyértékesítési rendszerének az üzemeltetése – az összetett programozói feladatok mellett persze –, hogy a közös munka nem ér végett a rendszer kiépítésével. A Netpositive az eplényi Síaréna számára ügyfélszolgálati funkciót is ellát a sípályák számára, hozzánk futnak be a vásárlói e-mailek, így a felmerülő nehézségekre azonnal tudunk reagálni. Az üzleti folyamatok specialitásait megismerve, a két legnagyobb magyarországi sípálya után terveink között szerepel további sípályák, illetve más, hasonló elvű értékesítést igénylő ügyfelek – pl. kalandparkok – felé is bővíteni a szolgáltatásainkat.” - mondja Török Mátyás, a Netpositive ügyvezető igazgatója.
„A költségek csökkentésének és a folyamatok gyorsításának egyik lehetősége az automatizálás: amit lehet, azt végezzék gépek/szoftverek, az emberek meg kapjanak olyan feladatokat, amelyek tényleg emberi beavatkozást igényelnek. Az esetünkben a vásárlási folyamat automatizálása egyértelmű lehetőség volt, ezt igyekeztünk megvalósítani a webshop indításával. A projekt legfőbb kihívásai a szűk határidő, a csúcsszezon közben végzett fejlesztés és a webshopnak a beléptető rendszerrel történő integrációja voltak. Néhány hetes megfeszített rohammunka után 2020. december 30-án indult a webshop” – foglalja össze Bátor Balázs, a Síaréna marketing vezetője.