Az Aegon Biztosítónak fejlesztett a Netpositive csapata
Az új corporate portál május végén indult el
2021. augusztus 10.
A teljesen újrafejlesztett megoldás hosszú távon is életképes, hatékonyan üzemeltethető, ami az egyik elsődleges elvárás volt az együttműködés kezdetén. Az elsősorban alkuszok számára készült corporate portál egyik legnagyobb kihívása a masszív portfóliókezelő rendszerrel történő integráció megvalósítása volt.
Az Aegon Biztosító még 2020 tavaszán vette meg a CIG Pannónia non-life üzletágát, amivel együtt jött a feladat, hogy első körben a korábban a Netpositive által fejlesztett, meglevő portált át kellett telepíteni az Aegon Biztosító architektúrájába, majd 2020 őszétől kezdve ezen régi rendszer kiváltására egy új corporate portált kellett fejleszteni. A fejlesztők feladata – más partnerek bevonásával egyetemben – ennek a komplex feladatnak az előkészítése és végrehajtása volt.

„A projekt egyik legnagyobb kihívása az volt, hogy egy már létező rendszert olyan módon váltsunk ki egy teljesen eltérő technológiai alapokon nyugvó új rendszerrel, hogy az Aegon Biztosító portfóliókezelő háttérrendszerével történő integrálódás továbbra is teljeskörűen biztosított legyen. A másik pedig egyértelműen az általunk fejlesztett portálon kívül más háttérrendszereket is érintő átállás előkészítése és megvalósítása volt, a többi rendszerrel össze kellett hangolnunk a folyamatainkat, hogy az átállás a lehető legkevesebb szolgáltatáskieséssel járjon” – teszi hozzá Bilik Péter, a Netpositive projektvezetője. A szakember úgy érzékelteti a munka összetettségét, mintha egy Forma-1-es versenyen az autónak nemcsak a gumijait kellene kicserélni a lehető legrövidebb idő alatt, hanem a motort és a karosszériát is.
„Az Aegon az egyik legnagyobb hazai vállalati biztosítóként kiemelt figyelmet fordít nagyvállalati ügyfelei elégedettségére. Annak érdekében, hogy szolgáltatásai színvonalát tovább emelje, a biztosító a közelmúltban megújította a nagyvállalati ügyfeleit és partnereit kiszolgáló Corporate Portált. A fejlesztés során fontos szempont volt, hogy egy modern megjelenésű, bármilyen eszközről elérhető, átlátható és felhasználóbarát online felület jöjjön létre” – mondja Katzer Attila Corporate Üzletág operáció vezető. A szakember hozzáteszi: „Az Aegon a feladattal a Netpositive Kft.-t bízta meg, amely 2011-ben rakta le a portál alapjait és azóta is támogatja annak működtetését. A társaság azzal nyerte el ismét az Aegon bizalmát, hogy különösen nagy hangsúlyt fektetett a felhasználói élmény fokozására. A jövőben további közös fejlesztések várhatóak, ugyanis az Aegon a Netpositive tapasztalatára támaszkodva szeretné a Corporate Portálra terelni a teljes partnerkommunikációját.”
A Netpositive komoly tapasztalatokkal rendelkezik a biztosítási szoftverfejlesztés területén, a nevükhöz köthető többek között a CIG Pannónia ügyfélportál fejlesztése is. Ami a legnagyobb kihívás a biztosítási szektor számára történő fejlesztésben, az az integrálódás a biztosítók által üzemeltetett nagy portfóliókezelő rendszerekkel. Ezek a rendszerek folyamatosan változnak, ami megköveteli a fejlesztői munka flexibilitását is és folyamatos együttműködést igényel az ügyfél és a rendszerfejlesztők részéről egyaránt.